miercuri, 10 martie 2010

DEZVOLTAREA CONSTIINTEI ESTE PERSONALA si IN MULTE FELURI

Glanda pineala, ajna sau cel de al trei-lea ochi, corespunde supramentalului dupa descrierile lui Sri Aurobindo iar trezirea completa a lui confera iluminarea spirituala si distrugerea legaturilor karmice permitand dobandirea uluitoarelor puteri paranormale ce tin de sfera mentala si nu numai. Guverneaza cu precadere atentia, luciditatea, functiile mentale si ale gandirii, clarviziunea etc.
Trezirea gradata si deschiderea viziunii launtrice sublime la acest nivel înseamna, de fapt, accesul fiintei la anumite moduri superioare de constiinta pe care le avem fiecare în stare potentiala latenta, dar pe care în prezent, datorita ignorantei noastre, nici macar nu ni le putem imagina. Accesul sistematic la aceste planuri superioare ultime de constiinta înseamna evadarea din limitele realitatii noastre efemere si dureroase ale existentei de zi cu zi. În plus, aceasta înseamna evadarea din conceptele limitate ale constiintei focalizate preponderent material catre trairi si fenomene extatice în care realizam ca devenim solidari cu infinitul. Toate acestea înseamna, de asemenea, depasirea limitarilor timpului, spatiului si cauzalitatii aparent inexorabile.
   Cel care stie cum sa se concentreze în spatiul din mijlocul fruntii, între sprâncene, la nivelul lui Ajna Chakra, dobândeste prin focalizare preponderenta la acest nivel o noua perspectiva asupra principiilor si conceptelor legate de timp, spatiu si cauzalitate. Focalizarea interioara predominanta a constiintei la nivelul lui Ajna Chakra conduce fiinta umana catre o treapta evolutiva extraordinara în care multiplicitatea aparent disparata a fenomenelor si evenimentelor poate fi simultan perceputa într-o viziune intercorelata, armonioasa si perfect integrata. Starea superioara ideala care caracterizeaza acest centru de forta este o trezire a constiintei la un nivel de profunda intuitie si întelegere integratoare.
   Deschiderea reala a „celui de al treilea ochi” înseamna îmbinarea echilibrata a analizei si discriminarii, ce caracterizeaza emisfera cerebrala dreapta, cu deschiderea si accesul direct la lumea intuitiva ce caracterizeaza emisfera cerebrala stânga. Aceasta înseamna a pune capat atât intelectualizarii sterile, seci, cât si superstitiilor sau „presimtirilor” fanteziste; unificarea armonioasa a acestor doua moduri de cunoastere într-un tot unitar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu